Jak CBD i CBG Mogą Wspomóc Dzieci w Powrocie do Szkoły i Przedszkola

Wstęp

Koniec wakacji i rozpoczęcie nowego roku szkolnego to czas pełen emocji zarówno dla dzieci, jak i rodziców. Wprowadzenie do nowego środowiska, nawiązywanie nowych znajomości, a także nowe wyzwania edukacyjne mogą wywołać stres i napięcie. W tym kontekście, kannabinoidy takie jak CBD (kannabidiol) i CBG (kannabigerol) mogą odegrać istotną rolę w łagodzeniu tych trudności, wspierając dzieci w koncentracji, radzeniu sobie ze stresem oraz poprawie ogólnego samopoczucia. Jak dokładnie działają te naturalne związki? Oto, co warto wiedzieć.

CBD, CBG i ich wpływ na dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym

 

Wyciszenie i redukcja stresu

CBD znane jest ze swoich właściwości przeciwlękowych. Działa na receptory serotoninowe (5-HT1A), które odgrywają kluczową rolę w regulacji nastroju i odczuwania lęku. Dzięki temu CBD może pomóc dzieciom w łagodzeniu napięcia związanego z nowym środowiskiem szkolnym.

CBG, z kolei, ma działanie bardziej energetyzujące i wspomagające koncentrację. Działa na receptory GABA, pomagając w równoważeniu neuroprzekaźników, co może poprawić zdolność do skupienia się i utrzymania uwagi.

 

Poprawa koncentracji i skupienia

CBD wspomaga koncentrację, redukując objawy ADHD i poprawiając funkcje wykonawcze mózgu. Może to być szczególnie korzystne dla dzieci, które mają trudności z utrzymaniem uwagi w klasie.

CBG natomiast wspiera zdrową neurogenezę, czyli tworzenie nowych komórek nerwowych, co jest kluczowe dla zdolności poznawczych i uczenia się. Połączenie CBD i CBG może zapewnić wszechstronne wsparcie dla mózgu dziecka.

 

Radzenie sobie ze stresem

CBD wpływa na oś podwzgórze-przysadka-nadnercza (HPA), która jest odpowiedzialna za reakcję na stres. Pomaga w regulacji poziomu kortyzolu, hormonu stresu, co umożliwia lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami.

CBG, poprzez swoje działanie na układ endokannabinoidowy, wspiera homeostazę organizmu, co oznacza, że pomaga utrzymać równowagę wewnętrzną, niezależnie od zewnętrznych stresorów.

 

Wzrost odporności immunologicznej

W okresie jesiennym, kiedy dzieci są bardziej narażone na infekcje, CBD i CBG mogą wspierać układ odpornościowy. CBD ma właściwości przeciwzapalne i immunomodulujące, co pomaga w walce z infekcjami. CBG również wykazuje działanie antybakteryjne, co może dodatkowo chronić przed chorobami.

 

Poprawa jakości snu i regeneracji

Sen jest kluczowy dla regeneracji organizmu i zdrowia psychicznego dzieci. CBD może poprawić jakość snu, działając na receptory adenozynowe i wspomagając głęboki, regenerujący sen. Dobry sen jest niezbędny dla koncentracji, nastroju i ogólnego zdrowia.

 

Wsparcie dla dzieci w spektrum autyzmu

Dzieci w spektrum autyzmu często zmagają się z dodatkowymi wyzwaniami, takimi jak nadmierna stymulacja, trudności w komunikacji i interakcjach społecznych. Badania wskazują, że CBD może pomóc w redukcji tych objawów, poprawiając jakość życia zarówno dzieci, jak i ich rodzin. CBD działa łagodząco na nadmierną aktywność neuronów, co może prowadzić do zmniejszenia nadpobudliwości i agresji. W połączeniu z CBG, które wspiera równowagę neuroprzekaźników, może to zapewnić wszechstronne wsparcie dla dzieci z autyzmem.

 

Podsumowanie

Kannabinoidy, takie jak CBD i CBG, oferują szerokie spektrum korzyści, które mogą wspierać dzieci w trudnym okresie powrotu do szkoły. Pomagają w radzeniu sobie ze stresem, poprawiają koncentrację, wspierają zdrowy sen oraz zwiększają odporność immunologiczną. Zapraszamy do kontaktu z nami, aby dobrać odpowiedni olejek i jego dawkowanie dostosowane do indywidualnych potrzeb Twojego dziecka. Wielu rodziców zauważyło pozytywne efekty stosowania kannabinoidów u swoich dzieci, co potwierdza ich skuteczność i bezpieczeństwo.

 

 

Zielonego zdrowia! 🌿💚
Karola Sylwester

Zapraszamy do naszej społeczności, w której dzielimy się doświadczeniami.

Konopie w Terapii Spektrum Autyzmu – doświadczenia i porady
Terapie Konopne: CBD i CBG w Praktyce

 

Bibliografia

  1. Shannon, S., et al. (2019). „Cannabidiol in Anxiety and Sleep: A Large Case Series.” The Permanente Journal, 23.
  2. Russo, E. B. (2011). „Taming THC: potential cannabis synergy and phytocannabinoid-terpenoid entourage effects.” British Journal of Pharmacology, 163(7), 1344-1364.
  3. Aran, A., et al. (2018). „Cannabis-Based Treatment for Autism Spectrum Disorder: An Open Label Study.” Journal of Autism and Developmental Disorders, 49(4), 1284-1288.